środa, 14 sierpnia 2013

Chusty

W czasie gdy nie pisałam powstało kilka udziergów. Na początek chusty. Pierwsza powstała z bawełny włóczka Miss Batik (2 szt.), wzór pochodzi z książki Knittted Lace of Estonia. We wzorze jest jeszcze obwódka, na którą nie starczyło mi już włóczki. Kolory chusty typowo wakacyjne :)





Kolejna chusta powstała z wzoru już wcześniej przeze mnie wykorzystanego VLAD Tammy Bailey, włóczka Diament, producent Opus; skład: 80% angora, 20% akryl; 100g + 2 ostatnie rządki z kolejnego motka. Chusta przyda się na początek jesieni, gdyż jest ciepła i miła w dotyku. Nie jestem przekonana co do angory w jej składzie. Jest to raczej moher a nie angora z królika. I tu znowu klient jest wprowadzony w błąd. Często w składzie włóczek jest wpisane angora a to dlatego, że istnieje koza angorska ale ona daje nam moher. Ale czego się można spodziewać, jeśli dla producenta przędzy w Polsce wełno to akryl. Śmiech na sali. Takim oto sposobem na metkach mamy 100% wełny a defakto jest to akryl.



Dodatkowo ukończony sweterek (alpaka/merynos 50/50), który obecnie jest dla mnie za ciasny. Musi poczekać na swoją odsłonę :)